RSS

Ισχυρό «όπλο» το νέο Μουσείο Ακροπόλεως

15 Jun
  • «Τα Γλυπτά ανήκουν πραγματικά σε όλους», υποστηρίζει το αμερικανικό περιοδικό, που προτείνει την προσωρινή επανένωσή τους. Τα εγκαίνια του Νέου Μουσείου Ακροπόλεως έχουν προκαλέσει δημοσιεύματα σε μεγάλα διεθνή περιοδικά, όπως το αμερικανικό «Νιούσγουικ». Κι αυτά με τη σειρά τους αναγκάζονται να εφεύρουν κομψούς και λιγότερο κομψούς τρόπους για να καλύψουν τους Βρετανούς στην άρνησή τους να επιστρέψουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα.

Ισχυρό «όπλο» το νέο Μουσείο Ακροπόλεως

Μέχρι την οικουμενικότητα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού επικαλείται η συντάκτρια του «Νιούσγουικ» για να σταθεί στο πλευρό του κ. ΜακΓκρέγκορ και της φιλοαποικιοκρατικής παρέας του. «Ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός που παρήγαγε τα Γλυπτά, έσπειρε όλο το δυτικό πολιτισμό και όχι μόνο το σύγχρονο έθνος της Ελλάδας. Τα Γλυπτά ανήκουν πραγματικά σε όλους», γράφει.

Ισχυρό «όπλο» το νέο Μουσείο Ακροπόλεως

Κι όμως, τελικά, αυτό που καθορίζει τη στάση όλων αυτών είναι ότι μια πιθανή επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στη χώρα προέλευσής τους θα ανοίξει το Κουτί της Πανδώρας και θα αποτελέσει ένα προηγούμενο για όλα τα μουσεία της Δύσης.

Η μόνη λύση σχετικά με τον επαναπατρισμό των Γλυπτών που προτείνει τελικά η αρθρογράφος Κάθλιν ΜακΓκούιγκαν, προσπαθώντας να λύσει τον «γόρδιο δεσμό», είναι η «συμβιβαστική ιδέα: επανένωση των Γλυπτών στην Αθήνα για μια περίοδο και έπειτα η επιστροφή τους στην επιμελητεία του Βρετανικού Μουσείου, όπου μπορούν να ενταχθούν μέσα σε ένα πανόραμα των υψηλότερων επιτευγμάτων του ανθρώπινου είδους».

Η αρθρογράφος τονίζει ότι «όσοι συμφωνούν ότι τα Γλυπτά είναι ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου, έχουν ένα ισχυρό επιχείρημα, καθώς, σύμφωνα με εμπειρογνώμονες, δεν υπάρχει καμία νομική βάση που να στοιχειοθετεί κλοπή ή λεηλασία, αφού οι πράξεις του Ελγιν είχαν την έγκριση των κυβερνώντων και έχουν παρέλθει 200 χρόνια έκτοτε».

Από την άλλη, η ΜακΓκούιγκαν ομολογεί πως το άνοιγμα του Νέου Μουσείου «αποτελεί την πιο ισχυρή συνηγορία για την αποκατάσταση των Γλυπτών, καθώς ευθυγραμμίζεται πλήρως με τον Παρθενώνα, που είναι ορατός σε απόσταση περίπου 1.000 ποδών», αλλά και ότι «το κτίριο του Μουσείου αποτελεί αρχιτεκτονική ως επιχείρημα, που αποσκοπεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών». [ΕΘΝΟΣ, 11/6/2009]

Μάλιστα στο δημοσίευμα φιλοξενείται δήλωση του υπουργού Πολιτισμού, Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος λέει: «Οι Βρετανοί έλεγαν: Δεν τα αξίζετε, δεν έχετε ένα μέρος να τα τοποθετήσετε. Τώρα έχουμε ένα από τα καλύτερα μουσεία που μπορεί να υπάρξουν».

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: