RSS

Παύλος Γερουλάνος: «Θεωρώ υγιές φαινόμενο την αναμπουμπούλα»

27 Oct
  • «Δεν είμαι Δον Κιχώτης, να πάρω ένα μαχαίρι και να τα κόψω όλα», είπε χθες ο Παύλος Γερουλάνος στην πρώτη συνάντησή του με τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους στο υπουργείο Πολιτισμού, θέλοντας να δώσει το στίγμα της πολιτικής του.

«Ο πολιτισμός προσφέρει πολύ περισσότερα απ' όσα παίρνει», παραδέχτηκε ο Παύλος Γερουλάνος. «Καλώς ή κακώς, η γενικότερη οικονομική κατάσταση θα συμπιέσει κι εμάς»

«Ο πολιτισμός προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα παίρνει», παραδέχτηκε ο Παύλος Γερουλάνος. «Καλώς ή κακώς, η γενικότερη οικονομική κατάσταση θα συμπιέσει κι εμάς» Δεν απέκλεισε, πάντως, τις ρήξεις για να προχωρήσει μπροστά, αλλά μόνο σε επίπεδο αρχών. Δόγμα στην πολιτική του επανέλαβε ότι είναι «η αξιοκρατία και η διαφάνεια» και οι επιλογές του δεν θα είναι κατ’ανάγκην κομματικές. Ετσι δεν θέτει ως βασικό άξονα της πολιτικής του κάποιες προτεραιότητες. Προς το παρόν προτεραιότητα είναι η καταγραφή της κατάστασης που παρέλαβε, όπως και τα προβλήματα. Απέφυγε έτσι να μιλήσει για «μαύρες τρύπες» και συγκεκριμένα οικονομικά ή άλλα στοιχεία, αν και προκλήθηκε επανειλημμένα, αφήνοντας στο απυρόβλητο -επί του παρόντος τουλάχιστον- τους προκατόχους του. «Ως νέα κυβέρνηση έχουμε την πολυτέλεια να πιάσουμε μερικά πράγματα και να τα πάμε σε βάθος», είπε.

Για τα κεντρικά ζητήματα του νέου διευρυμένου υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, συν Αθλητισμού και ΜΜΕ ξεκαθάρισε πως θα έχει ολόκληρη την ευθύνη, γιατί τον ενδιαφέρουν οι συνέργειες πολιτισμού-τουρισμού και η προβολή του πολιτισμού στα κρατικά ΜΜΕ. Για τις αρμοδιότητές της υφυπουργού Αντζελας Γκερέκου, που δεν είναι ακόμη καθορισμένες, είπε ότι «θα γίνει κι αυτό εντός των ημερών». Ωστόσο, δεν απέκλεισε να εμφανίζονται όπου χρειαστεί κι οι δυό μαζί. Πάντως, δεν πρόκειται να ενοποιηθούν τα δύο υπουργεία σε επίπεδο οργανισμών, «γιατί έχει αποδειχθεί πως είναι πολύ δύσκολη διαδικασία».

* Γενικός γραμματέας: «Ως το τέλος της εβδομάδας, αρχές της άλλης θα έχει γίνει η επιλογή», είπε. Και απ’ ό,τι όλα δείχνουν, θα επιλεγεί κατόπιν συνέντευξης. Παρέλαβε μια «sort list» 5-6 ατόμων και εντυπωσιάστηκε από τις πολύ καλές σπουδές και την πείρα τους. «Τα πλούσια βιογραφικά τους με έκαναν να θέλω να τους γνωρίσω». Προφανώς, «ο άνθρωπος που θα βάλω στο γραφείο μου για να δουλέψουμε μαζί θα πρέπει να μου ταιριάζει». Τον σκιαγράφησε ως πολιτικό ον, σχετικό με τον πολιτισμό, με καλές σπουδές, πείρα και όχι κατ’ ανάγκην με κομματική ταυτότητα. Ενας θα επιλεγεί, αλλά και οι υπόλοιποι μπορούν να αξιοποιηθούν, όπως είπε, σε άλλες θέσεις ευθύνης.

* Συμβασιούχοι: Θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία σε όλη τη δημόσια διοίκηση. Δηλαδή, θα προσληφθούν, όπου υπάρχουν οργανικές ανάγκες, μέσω ΑΣΕΠ. Δεν ξεκαθάρισε, όμως, αν οι ήδη εργαζόμενοι θα μοριοδοτηθούν. Μίλησε «για πολιτική συναλλαγής», «για προσλήψεις ομηρίας των εκπαιδευομένων» και «εκμετάλλευσης του ανθρώπινου πόνου», από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ευαγγελίστηκε προσλήψεις με ποιοτικά κριτήρια «όχι γιατί αυτόν τον θέλει ο υπουργός». Για το υπάρχον δυναμικό προέκρινε μια λύση-γέφυρα, έτσι ώστε οι υπηρεσίες του υπουργείου να μη βρεθούν ξαφνικά χωρίς προσωπικό για τις ανασκαφές και δίχως φύλακες τα μουσεία. «Το κράτος έχει συνέχεια», επανέλαβε πολλές φορές.

* Οικονομικά: «Καλώς ή κακώς η γενικότερη οικονομική κατάσταση θα συμπιέσει κι εμάς», είπε. «Ο πολιτισμός προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα παίρνει». Για το θέμα επαναδιαπραγμάτευσης του ΕΣΠΑ, προκειμένου να αποκτήσει τομεακό πρόγραμμα ο πολιτισμός, «έδειξε» τη Λούκα Κατσέλη, που έχει ασχοληθεί και γνωρίζει καλύτερα το θέμα. Διαπιστώνει πάντως ότι εξαιτίας της γραφειοκρατίας, χάνονται ευκαιρίες. «Δεν υπάρχει προγραμματισμός, δεν ξέρουμε τι θέλουμε να κάνουμε και χάνουμε».

* Σινεμά: Για το σχέδιο νόμου είπε ότι έχει προσπαθήσει να ακούσει όλες τις απόψεις. «Αλλά γενικά πιστεύω ότι όσο λιγότερο παρεμβαίνει ένας υπουργός όταν εξελίσσεται ο διάλογος, τόσο το καλύτερο. Οταν όμως ο διάλογος γίνεται μη εποικοδομητικός, ο ρόλος της Πολιτείας είναι να μπει μέσα και να αλλάξει τα πράγματα». Αν και επεσήμανε ότι η Επιτροπή Γαβρά έχει κάνει πολύ καλή δουλειά, στη συνέχεια τόνισε ότι ζήτησε απ’ όλες τις πλευρές μια πρόταση εφικτή. Γιατί καλή είναι η Ακαδημία Κινηματογράφου, αλλά δεν ξέρει αν είναι εφικτή, αν η δαπάνη της θα εγκριθεί κάτω από τις τωρινές συνθήκες από τον υπουργό Οικονομικών. «Θλω μια πρόταση που να με πείθει, με στενοχωρεί που δεν έχω τη λύση», είπε. Και έδειξε πως δεν βιάζεται. «Θεωρώ υγιές φαινόμενο αυτή την αναμπουμπούλα που υπάρχει και με ενοχλεί που αυτό συμβαίνει μόνο για τον κινηματογράφο» πρόσθεσε. Οσο για τα κρατικά βραβεία, έκανε σαφές πως «όλα θα γίνουν κάτω από μια διαδικασία κοινώς αποδεκτή. Δεν θα κάνω μπαλώματα της τελευταίας στιγμής».

* Φεστιβάλ Αθηνών: Είπε ότι έχει κάνει μια σοβαρή προσπάθεια, έχει έργο θετικό, αλλά χρειάζεται μεγαλύτερη προβολή στο εξωτερικό για να γίνει πόλος έλξης ξένων, όπως άλλα ευρωπαϊκά φεστιβάλ.

* Δημήτρης Παντερμαλής: «Ολοι ξέρουμε τους ανθρώπους που σήκωσαν τα μανίκια και έκαναν τη δουλειά όταν χρειάστηκε», είπε όταν ρωτήθηκε αν προτίθεται να κάνει αλλαγές στους επικεφαλής των μουσείων. Ετσι έδωσε μια καθαρή απάντηση σε όσους αναρωτιούνταν αν θα μείνει στη θέση του ο πρόεδρος του νέου Μουσείου της Ακρόπολης.

* Μάρμαρα Παρθενώνα: Υποσχέθηκε να συνεχίσει την εκστρατεία για την επιστροφή τους, στα αχνάρια της Μελίνας Μερκούρη. «Θα κάνω ό,τι χρειαστεί, χωρίς να σηκώσω σημαία ευκαιριακή ενός υπουργού ηρωικού που υπόσχεται ότι θα τα φέρει πίσω», τόνισε και διαχώρισε το ζήτημα αυτό από την πολιτική για την πάταξη της αρχαιοκαπηλίας, που είναι φαινόμενο διεθνές. *

  • Της Ν. ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ, Ελευθεροτυπία, Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009
Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: