RSS

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: «Εαρινή» αντιδραστική επίθεση εφ’ όλης της ύλης

16 Apr

Από πρόσφατη κινητοποίηση των έκτακτων αρχαιολόγων έξω από το Μουσείο Ακρόπολης. Σύμφωνα με τη «λογική» του υπουργού «φταίνε» τα πανεπιστήμια που παράγουν συνέχεια αρχαιολόγους…
Phasma

Tις κατευθύνσεις της πλήρους υπαγωγής του πολιτισμού στις ευρύτερες απαιτήσεις του κεφαλαίου, για αύξηση της κερδοφορίας του, και πρωτίστως την αξιοποίησή του ως εργαλείου ιδεολογικής χειραγώγησης με παραγωγή πολιτιστικών «προϊόντων» που θα αναπαράγουν το κυρίαρχο, αντιδραστικό «αξιακό» εποικοδόμημα της αστικής τάξης, ξεδιπλώνει καθημερινά η κυβέρνηση. Μερικές από τις βασικές πτυχές που προχωράνε είναι η προώθηση του δεσίματος του κινηματογράφου στο «άρμα» της καπιταλιστικής κερδοφορίας, η διολίσθηση της διαχρονικής απαξίωσης της Λυρικής Σκηνής ακόμη και στο σημείο του να βάλει «λουκέτο», συγχωνεύσεις οργανισμών για να εξυπηρετηθεί καλύτερα η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των «φιλέτων» – για το κεφάλαιο – της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με το γνωστό μανδύα της «ευελιξίας», συνέχιση της εργασιακής ομηρίας και «ιδεολογικοποίησή» της(!), περικοπές δαπανών στο όνομα του «νοικοκυρέματος».

Αυτές τις κατευθύνσεις ο υπουργός, Π. Γερουλάνος, δίνει προς το παρόν αποσπασματικά με δηλώσεις και συνεντεύξεις του στα ΜΜΕ και οι οποίες αναμένεται να κωδικοποιηθούν προσεχώς με θεματικές, ανά τομέα, συνεντεύξεις Τύπου. «Αναλυτικότερος» ήταν προχτές στο ραδιόφωνο του ΑΝΤ1. Για τον κινηματογράφο είπε ότι «ετοιμάζουμε ένα νομοσχέδιο, το οποίο ακριβώς αλλάζει τη διάσταση που είχε παλιά ο κινηματογράφος, από προστασία σε ανάπτυξη. Βλέπουμε πια τον κινηματογράφο ως μοχλό ανάπτυξης αυτού που έχει να προσφέρει η Ελλάδα τόσο στη νέα δημιουργία όσο και στον τουρισμό προφανώς (…)». Δηλαδή, προχωράει στην απαίτηση της ιδιωτικής παραγωγής για μετατροπή της χώρας σε ένα μεγάλο «σκηνικό» για την προσέλκυση ξένων «συμπαραγωγών». Μοντέλο (σ.σ. στο «πνεύμα» του νομοσχεδίου Τατούλη) που, όπως έχει αποδείξει η διεθνής εμπειρία, αποτελεί οικονομικό και πολιτισμικό κόλαφο για τις εθνικές κινηματογραφίες.

Αναφερόμενος στο 24μηνο του ΠΔ Παυλόπουλου (σ.σ. δεν επιτρέπει επαναπρόσληψη του ίδιου εργαζομένου μετά την παρέλευση 24 μηνών) είπε μεν ότι οι εργαζόμενοι «δεν μπορεί να είναι κάθε φορά ανακυκλούμενοι» αλλά «αυτό ήταν μια παρακαταθήκη της προηγούμενης κυβέρνησης» και «ξεκινάει από το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια παράγουν συνέχεια αρχαιολόγους και θέλουν να δώσουμε σε όλους τους αρχαιολόγους μια ευκαιρία να βρούνε δουλειά»! «Διαπίστωσε» μάλιστα ότι υπάρχει «έλλειψη διαλόγου μεταξύ της κοινωνίας (σ.σ. εννοείται η καπιταλιστική αγορά) και του πανεπιστημίου, η οποία κατ’ εμέ οφείλεται απόλυτα στο ότι τα πανεπιστήμια εξαρτώνται απόλυτα από το κεντρικό κράτος (…)»! Ενώ, μιλώντας για την ΕΡΤ, είπε ότι «καταρχήν η έννοια του συμβασιούχου από μόνη της δεν είναι κάτι επιλήψιμο (…)»! Επιβεβαιώνοντας έτσι την πρόθεση της κυβέρνησης να συνεχίσει το απάνθρωπο καθεστώς της εργασιακής ομηρίας ως προϋπόθεσης για την «οικοδόμηση» μιας Αρχαιολογικής Υπηρεσίας – «επιχείρησης», αλλά και ενός πανεπιστημίου «κομμένου και ραμμένου» στις απαιτήσεις της «αγοράς».

Μιλώντας σε δημοσιογράφους προχτές, είπε ότι «σκέφτεται» συγχώνευση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) με τον Οργανισμό Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού (ΟΠΕΠ) (σ.σ. «παιδί» των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ) για μια «σύνδεση» του «καλού έργου» του ΤΑΠ… με την ιδιωτικοοικονομική «ευελιξία» του ΟΠΕΠ! Το αντικείμενο των δύο οργανισμών είναι τα πωλητήρια σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία και οι «μήτρες» αντιγράφων αρχαίων αντικειμένων.

«Ταμπού»… η ύπαρξη της Λυρικής!

Για τη Λυρική Σκηνή, το μοναδικό κρατικό λυρικό θέατρο, στην ερώτηση (στη συνέντευξη στον ANT1) για το αν είναι πιθανό να κλείσει, ευθαρσώς απάντησε: «Ναι. Δεν ξεκινάω με κάποιο ταμπού μιλώντας για αυτά τα θέματα. Η Λυρική Σκηνή σας λέω είναι ένα κλασικό παράδειγμα ότι τα πράγματα πήγαν άσχημα»! Πρόσθεσε ότι η Λυρική «κακοφόρμισε», διότι «δεν ήρθε ποτέ να εξυπηρετήσει τον εθνικό της ρόλο, ο οποίος είναι να κρατήσει ζωντανή τη λυρική τέχνη, την ελληνική καταρχήν».

Γι’ αυτά φταίει η… «κακή διαχείριση», αλλά και… η ίδια η Λυρική Σκηνή, που «ανοίχτηκε, προσπάθησε να γίνει όπερα του Παρισιού. Μεγαλοπιάστηκε (…) στα χέρια νομίζω κακής διαχείρισης, πήρε μια τροπή η οποία σήμερα είναι πάρα πολύ δύσκολο να αντιστραφεί»..!

Του «διέφυγε», βέβαια, ότι η Λυρική δεν είναι τσιφλίκι κανενός υπουργού. Είναι περιουσία του ελληνικού λαού. Τόσο η τρομοκρατία και οι εκβιασμοί, που ασκούνται αυτή την περίοδο προς τους εργαζόμενους που την υπηρετούν, όσο και οι υπουργικές δηλώσεις στόχο έχουν την πλήρη αποδυνάμωση του θεάτρου, την ιδιωτικοποίηση και εκχώρησή του στο ίδρυμα Νιάρχου. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, Παρασκευή 16 Απρίλη 2010

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: