RSS

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ: Ενισχύει τα οπτικοακουστικά μονοπώλια

30 Sep
  • Νέο οικονομικό «πακέτο» για τη «στήριξη» της «αγοράς» του οπτικοακουστικού τομέα ανακοίνωσε το κοινοτικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τα οπτικοακουστικά «MEDIA», αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ότι «λεφτά υπάρχουν» όταν πρόκειται για τις εταιρείες και «εξαφανίζονται» όταν πρόκειται για τη στήριξη της δημιουργίας.

Το «νέο ταμείο εγγυοδοσίας των παραγωγών του οπτικοακουστικού τομέα του προγράμματος MEDIA» θα χορηγήσει μεταξύ 2010-2013 ποσό ύψους 8 εκατομμυρίων ευρώ με τη μορφή εγγυήσεων δανείων «για την υποστήριξη των ευρωπαϊκών κινηματογραφικών εταιρειών και τη διευκόλυνση της πρόσβασής τους στη χρηματοδότηση». Το ποσό αυτό έρχεται να προστεθεί στα 25 εκατ. ευρώ που από το 2007 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διέθεσε μέσω του «MEDIA» για την «υποστήριξη πρωτοβουλιών σχετικά με τον ψηφιακό κινηματογράφο και άλλων καινοτόμων έργων» και στα 755 εκατ. ευρώ (από 2007-2013) «για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής βιομηχανίας» συνολικά, τη «βελτίωση της διανομής και της προώθησης των ευρωπαϊκών ταινιών» και την ενίσχυση της «ανταγωνιστικότητας του τομέα».

Το νέο «ταμείο» στήθηκε με αφορμή την «υποστήριξη» της ψηφιοποίησης των ευρωπαϊκών κινηματογράφων, δεδομένου ότι «το κόστος του ψηφιακού εξοπλισμού τον καθιστά απρόσιτο για πολλούς μικρούς κινηματογράφους», αφού «η τιμή μιας καινούριας μηχανής προβολής και συστήματος ψηφιακής αποθήκευσης ταινιών ανέρχεται σε 75.000 ευρώ, δηλαδή μεγάλη επένδυση για αιθουσάρχες μικρών κινηματογράφων».

Πρόκειται για μια ακόμη ρητορική «κωλοτούμπα» της ΕΕ. Διότι το βασικότερο πρόβλημα των μικρών κινηματογράφων (σ.σ. εννοούνται εδώ οι μονές αίθουσες), αν όντως αυτοί είναι το υποκείμενο της «βοήθειας», δεν είναι τόσο η δυσκολία τους να «περάσουν» σε ψηφιακή προβολή, όσο η ασφυκτική, ισχυρότατη πίεση από τα μονοπώλια του χώρου, που κυριαρχούν σε παραγωγή, διανομή και προβολή (σ.σ. τα γνωστά «μούλτιπλεξ»). Το θέμα λοιπόν εδώ δεν είναι αν πρέπει να κυριαρχήσουν παντού οι υπαρκτές και τεράστιες δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας σε όλα τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας μέχρι και την προβολή της στην αίθουσα – φυσικά και πρέπει – αλλά το ποιος έχει αυτή την τεχνολογία και κερδίζει από αυτήν.

Σίγουρα δεν κερδίζουν οι μικροί. Αλλωστε, πώς αλλιώς – αν όχι με τον τρόπο που λειτουργεί ο καπιταλισμός – εξηγείται η ανάγκη των μικρών κινηματογράφων της Ευρώπης για βοήθεια, την ώρα που η ΕΕ παραδέχεται ότι «ο κινηματογράφος δεν ήταν ποτέ τόσο δημοφιλής όσο σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Το 2009 κόπηκαν 981 εκατομμύρια εισιτήρια, ενώ το 2008 κόπηκαν 925 εκατομμύρια», με τις συνολικές εισπράξεις από την πώληση εισιτηρίων στις ευρωπαϊκές κινηματογραφικές αίθουσες να ανέρχονται σε 6,3 δισεκατομμύρια ευρώ το 2009, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 12% σε σχέση με το 2008! Μάλιστα, «το μερίδιο αγοράς της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής βιομηχανίας αντιπροσώπευε το 27% των συνολικών εισπράξεων από την πώληση εισιτηρίων στις ευρωπαϊκές κινηματογραφικές αίθουσες». Στους «μικρούς» πήγε αυτό το χρήμα..; [ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, Πέμπτη 30 Σεπτέμβρη 2010]

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: