RSS

Η κρίση γέννησε το εμείς

01 Jan
  • Η έλλειψη πόρων μέσα στο 2010 οδήγησε σε δράσεις με περισσότερη ευρηματικότητα, ιδέες και συλλογικότητα

Με μια δυναμική επιστροφή στις έννοιες της ομάδας, της συλλογικότητας, της ευρηματικότητας και της ενεργού συμμετοχής του κοινού τελειώνει το 2010.

Μια σειρά από εναλλακτικούς χώρους και καλλιτεχνικές δραστηριότητες έκαναν την ανάγκη, όχι απλώς φιλοτιμία, αλλά και αποτέλεσμα, με χαμηλού κόστους παραστάσεις, εκθέσεις, ταινίες, προβολές. Και με το κοινό να εντοπίζει, να συμμετέχει και να απολαμβάνει ακόμη και δωρεάν ή με προαιρετικό αντίτιμο. Τα ονόματα μερικών από αυτές τις ομάδες και τους χώρους δεν είναι τυχαία: «Κινητήρας», «Συνεργείο», «ΕΔΩ», «Exile Room». Δείχνουν ότι κάτι κινείται, ότι υπάρχει ανησυχία, θέληση και αναζήτηση, ότι αποστασιοποιούνται από το νωθρό κατεστημένο και ότι αντιλαμβάνονται την ανάγκη του κοινού να δει καλλιτεχνικά γεγονότα να συμβαίνουν με έναν διαφορετικό τρόπο. Οι πάντες πια αναγκάζονται να δουν τα πράγματα με λιγότερα μέσα και, παρά τους περιορισμένους προϋπολογισμούς, να παράγουν ιδέες και καλλιτεχνική δράση.

Οι περασμένοι μήνες άνοιξαν τον δρόμο σε μια νέα μορφή κολεκτίβας, σε στέγες τέχνης χωρίς βελούδινα καθίσματα, οι οποίες όμως στέγασαν εναλλακτικές προτάσεις δημιουργίας. Με τον συνασπισμό χώρων διασκέδασης και τη μετατροπή τους σε πολιτιστικό κέντρο, με τη συστέγαση ομάδων, με τη δημιουργία low budget ταινιών, ακόμη και με μια απλή φωτογραφική μηχανή, με την προβολή ντοκιμαντέρ με δωρεάν ποτά και ένα πιάτο τσίλι, με παραστάσεις σε διαμερίσματα, τα πράγματα αλλάζουν: σε σημείο να παρασύρουν και κάποιους πιο ευέλικτους από τους παραδοσιακά δυσκίνητους φορείς.

Μουσεία, όπως το Νομισματικό και το Κυκλαδικής Τέχνης, έδειξαν ότι μπορούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να απαντήσουν στην κρίση, όχι με θηριώδη εκτός κλίμακας γεγονότα, αλλά με μικρού μεγέθους ελκυστικές εκθέσεις.

Το 2010, παρά την οικονομική δυσπραγία ή ίσως και εξαιτίας της, άνοιξε έναν νέο δρόμο στον τρόπο παραγωγής τέχνης. Το κοινό τον ανακάλυψε, τον επιβράβευσε και περιμένει τα επόμενα βήματα.

  • Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 31/12/2010
ΣXETIKA ΘEMATA


ΘΕΑΤΡΟ: Επιβίωση χωρίς κρατικές πλάτες
Νίκη της μουσικής
ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: Αναπάντεχοι επισκέπτες
ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ: Εκανε τη διαφορά
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ: Διεκδικώντας και καταλαμβάνοντας τον δημόσιο χώρο που μας ανήκει
ΧΩΡΟΙ: Εργαστήρι δημιουργίας και συνεργασίας
AYTOΔIAXEIPIZOMENA: Οταν οι παρέες γράφουν ιστορία
ATTENBERG: Η παρέα που έστρεψε τα φώτα επάνω της
ΤΑΙΝΙΑ: Κραυγή από τη Χώρα Προέλευσης
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ: Κάθε προβολή, μικρή γιορτή
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ: Ποίηση «Mέσα στο δάσος»
ΟΔΟΣ ΑΒΡΑΜΙΩΤΟΥ: Τέχνη και πάρτι και πολλές δράσεις στο Six D.O.G.S.
ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ: Ενα πείραμα εν εξελίξει στο Συνεργείο
ΧΟΡΟΣ: Κινητήρας με όνειρα και επιμονή
ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on January 1, 2011 in Οικονομική κρίση

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: