RSS

Νέο «τάισμα» των μονοπωλίων

26 Nov
ΕΕ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γιγαντιαίο οικονομικό πρόγραμμα προσανατολισμένο στην εμπορευματοποίηση του πολιτισμού υπό τον τίτλο «Δημιουργική Ευρώπη» ανακοίνωσε προχθές η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εν μέσω εξελισσόμενης και εντεινόμενης καπιταλιστικής κρίσης. Η ΕΕ παρεμβαίνει με αυτόν τον τρόπο στην «πολιτιστική» αγορά σε μια προσπάθεια να δώσει «ανάσα» στην «πολιτιστική» βιομηχανία της, δηλαδή στα μονοπώλια του χώρου και όχι βέβαια στους δημιουργούς.

Η Επιτροπή υπογραμμίζει αυτή την ανάγκη, με άλλα λόγια φυσικά, λέγοντας ότι «ο πολιτιστικός και ο δημιουργικός τομέας της Ευρώπης αντιπροσωπεύουν περίπου το 4,5% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν) και απασχολούν περίπου το 3,8% του εργατικού δυναμικού της ΕΕ (8,5 εκατ. άτομα)». Ετσι, «η στήριξη της ΕΕ θα βοηθά τους τομείς αυτούς να αξιοποιήσουν στον μέγιστο βαθμό τις ευκαιρίες που δημιουργεί η παγκοσμιοποίηση και η ψηφιοποίηση. Επιπλέον, θα τους επιτρέπει να αντιμετωπίσουν επιτυχώς προκλήσεις όπως ο κατακερματισμός της αγοράς και οι δυσκολίες πρόσβασης στη χρηματοδότηση, ενώ θα συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη χάραξη πολιτικής, καθιστώντας ευκολότερη την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και εμπειριών».

Το πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2014 – 2020. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, το πρόγραμμα θα διαθέσει περισσότερα από 900 εκατ. ευρώ «για τη στήριξη του κινηματογραφικού και του οπτικοακουστικού τομέα (πεδίο που καλύπτεται από το τρέχον πρόγραμμα “MEDIA”)» και σχεδόν 500 εκατομμύρια ευρώ για τον πολιτισμό.

Η Επιτροπή δεν ξεχνά να «ταΐσει» και τις τράπεζες: «Προτείνει» τη διάθεση περισσότερων από 210 εκατομμύρια ευρώ «για τη δημιουργία ενός νέου χρηματοδοτικού μηχανισμού, ο οποίος θα δώσει τη δυνατότητα σε μικρούς φορείς να αποκτήσουν πρόσβαση σε ποσό έως 1 δισ. ευρώ με τη μορφή τραπεζικών δανείων, καθώς και σε περίπου 60 εκατ. ευρώ ως υποστήριξη για τη συνεργασία σε επίπεδο πολιτικής και για καινοτόμες προσεγγίσεις όσον αφορά τη δημιουργία ακροατηρίου και την κατάρτιση νέων επιχειρηματικών μοντέλων»!

Η αρμόδια Επίτροπος εμφάνισε το πρόγραμμα ως «επένδυση» που «θα βοηθήσει δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες του πολιτιστικού και του δημιουργικού τομέα να αξιοποιήσουν στον μέγιστο βαθμό την ενιαία αγορά και να απευθυνθούν σε νέα ακροατήρια εντός και εκτός Ευρώπης». Πρόσθεσε δε, ότι το πρόγραμμα «συμβάλλει στους στόχους που θέτει η στρατηγική “Ευρώπη 2020” για απασχόληση και βιώσιμη ανάπτυξη».

Θυμίζουμε ότι η στρατηγική «Ευρώπη 2020», δίνει συνέχεια και εμβαθύνει την αντιλαϊκή «Στρατηγική της Λισαβόνας», καθορίζοντας τους στρατηγικούς στόχους και σχεδιασμούς του μονοπωλιακού κεφαλαίου, θέτοντας στην κλίνη του Προκρούστη θεμελιώδη μισθολογικά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 26/11/2011

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on November 26, 2011 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: